Kwaliteitsmanagement

Informatie aanvragen


Kwaliteitsmanager

Kwaliteitsmanagement wil zeggen: het stapsgewijs optimaliseren van de kwaliteit van een product, productieproces, dienst of organisatie. Het komt terug in alle onderdelen van van een onderneming. 

Een Kwaliteitsmanager houdt zich bezig met het verbinden van de verschillende bedrijfsonderdelen en is gericht op het behalen van een gewenst kwaliteitsniveau. De kwaliteitsmanager houdt de organisatie 'scherp' en stelt de klant in de (bedrijfs)processen centraal. De kwaliteitsmanager is continu op zoek naar verbetermogelijkheden en is gericht op innovaties en het implementeren hiervan. 

Organisaties hebben baat bij een scherpe blik van buiten. Iemand die weet te verbinden, maar ook de waarheid durft te zeggen. Daarom zijn wij voorstander van een externe kwaliteitsmanager. 

Outsourcing taken kwaliteitsmanager

  • Monitoren van veranderingen in de context van en organisatie, zoals wetgeving en normwijzigingen;
  • Adviseren bij het opstellen van het kwaliteitsbeleid;
  • Ondersteunen bij risico inventarisaties;
  • Ondersteunen bij het implementeren van managementsystemen;
  • Uitvoeren van audits en reviews;
  • Implementeren van (certificerings)normen.

Kwalificaties van onze kwaliteitsmanagers

Onze specialisten beschikken over de volgende kwalificaties:

  • Bedrijfskundige achtergrond op HBO+ niveau;
  • Opgeleid als lead auditor ISO 9001;
  • Uitgebreide kennis van kwaliteitsnormen en -principes;
  • Toegang tot alle resources van Vos Advies BV en beschikken over de benodigde middelen.